RetrospecTIFF (4). “Cristina şi Paul”, adică Ioana Blaj şi Paul Ipate: Nu vrem în telenovele!

Friday, July 15, 2011

El a jucat deja în trei filme importante: Hârtia va fi albastră (regia: Radu Muntean, 2006), California dreamin’ (r: Cristian Nemescu, 2007) şi Portretul luptătorului la tinereţe (r: Constantin Popescu jr., 2010). Ea are un rol mic în Marţi, după Crăciun (r: Radu Muntean, 2010) şi îşi doreşte să treacă la un nivel superior. Dar, împreună, Ioana Blaj şi Paul Ipate formează deja cel mai simpatic cuplu din publicitatea românească – Cristina şi Paul, protagoniştii campaniei “Maximia” de la Vodafone.

Ioana Blaj si Paul Ipate la TIFF

Fragmentul care urmează face parte din întâlnirea lor cu publicul de la TIFF Lounge.

*

M.M.: Cine a avut ideea să vă distribuie în perechea “Cristina şi Paul”? Cum a început povestea acestei campanii?

Ioana Blaj: Am fost chemaţi la un casting, unde ne-am nimerit împreună şi cu Bogdănel, celălalt tip care apare în spoturi. După un prim casting am fost chemaţi la un recall cu Radu Muntean, regizorul spoturilor, şi… am rămas. Ideea în sine nu ştiu a cui a fost, dar am rămas toţi trei, exact cum fusesem la început…

Paul Ipate: Cu alte cuvinte, am ajuns acolo cinstit: am dat probă, n-am intrat pe pile…

Ioana: …şi nu o probă, ci două.

M.M.: Cât munciţi pentru un spot de 30 de secunde? Cât durează filmările?

Paul: Depinde de spot, depinde ce avem de făcut acolo. Există situaţii în care tragem 10-15 duble, dar şi situaţii în care totul e gata din a doua dublă.

Ioana: Dacă ar fi să facem o medie, ar ieşi cam o oră de filmare propriu-zisă pentru un spot de 30 de secunde….

Paul: Ceea ce înseamnă uneori 15 ore de muncă…

(întrebare din public): Care a fost spotul cel mai dificil de filmat?

Paul: Unul în Austria, la schi.

Ioana: A fost foarte periculos, pentru că Paul nu ştia să schieze, iar pantele erau destul de abrupte. Acolo a învăţat să stea în plug. Trebuia să simuleze o căzătură – era chiar spotul în care ne sărutam – şi trebuia să cădem în aşa fel, încât nici să nu ne lovim, nici să nu depăşim semnele puse de echipa de filmare. Ne-am făcut nişte vânătăi care au durat luni de zile….

(tot din public): Cu ce diferă, pentru un actor, abordarea dintr-un spot publicitar?

Ioana: Dorinţa fiecărui actor e să joace în filme şi să facă teatru. Asta nu înseamnă că proiectele mai mici, cum e campania Vodafone, nu ar avea valoare. Au mare valoare, iar aspectul financiar completează unele nevoi. E normal să ne dorim mai mult teatru şi film, şi nu telenovele…

Paul: Mai e ceva, nu doar simplul aspect financiar. Ştim cu toţii că un actor nu poate trăi din teatru. De fapt, principala sursă de venit a unui actor este ori filmul, ori un spot publicitar. Cât despre implicare, e adevărat: una e implicarea dintr-un teatru sau din film, şi alta e la spoturi. Asta nu înseamnă că nu ne facem treaba serios.

M.M.: Ca să înţelegem: un actor nu are decât două variante să câştige decent – telenovele şi reclame? În afară de job-ul principal…

Paul: Acestea sunt principalele activităţi adiacente ale unui actor…

Ioana: …dar spoturile şi telenovelele nu pot fi puse pe acelaşi plan.

Paul: Eu am prieteni care sunt actori şi care, ca să câştige un ban în plus, fac lucruri la care nu m-aş fi aşteptat niciodată…

M.M.: De exemplu?

Paul: De exemplu, am un prieten actor care e şi mecanic auto. Altul e şi stomatolog…

M.M.: Cât e salariul de la teatru al unui actor?

Paul: Variază de la 5 milioane până la circa 18 milioane…

Ioana: Dar 18 milioane, să ne înţelegem, câştigă cei mari…

Paul: Am un prieten foarte bun care a terminat actoria acum 2 ani, s-a angajat la teatrul din Ploieşti şi are un salariu de 5,5 milioane. În mână.

Ioana: Asta în condiţiile în care repetă cel puţin 8 ore pe zi, toată săptămâna. (…)

*

Continuarea discuţiei poate fi citită aici.

Lasa un comentariu


− 1 = 0

Search / Caută în site